22 mars 2010

"Stjärnan ska lysa högst överallt"

40 dagar. Så lång tid är det kvar till fotbollsäsongens höjdpunkt – matchen mot Hammarby på Söderstadion. Till premiären är det 21 dagar. Till dess får man ladda med fotbollsmusik.

När det gäller favoritgänget är ju förstås Härliga IFK låten framför andra. Men Vit Blå Revolts Stå upp för Peking, Magnus Johanssons Vita, blå pojkar och Kalle Baahs Pekings park är inte så galna heller. Tråkigt nog kan jag dock inte hitta 23 Tills Mitt lag, min stad.

För Hammarby smäller Just i dag är jag stark högst. Det kan vara en av de bättre klassiska fotbollslåtarna på den andra planhalvan, så att säga. Annars är det lite tråkigt att man inte får höra något från djurgårdarna i Coca Carola i år. För oavsett lagtillhörighet tycker jag, helt allvarligt, att deras Promenad är en förbannat bra låt:

Är det fel, att sväva i det blå
även fast vi vet att det inte ska gå
(Coca Carola)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar